Betegen ne sportolj!

Betegen ne sportolj!

A rendszeres testmozgás az egészség megőrzésének egyik fontos tényezője. A versenysportban, természetes elvárás az, hogy a gyermekek (vagy felnőttek) minden edzésen és mérkőzésen ott legyenek és rendelkezésre álljanak. Gyakran előfordul -például a mostani időszakban- hogy meghűltünk, vagy akár lázunk van. A gyógyszerek átmenetileg segítenek a tünetek csökkentésében és gyakran érezzük úgy, hogy pár órával a láz, vagy köhögés elmúltával pályára léphetünk. EZ NINCS ÍGY!!

Influenzaszerű tünetek, vagy lázas betegségek esetén, még gyógyszer mellett sem szabad sportolni -különösen nem versenyszerűen sportolni. Az ugyanis súlyos, akár halálos szívizom gyulladáshoz vezethet. Ennek a betegségnek nincs előzetes tünete, hiszen teljesen egészséges személyekben alakul ki, amikor akár egy banálisnak gondolt fertőzés gyulladásba hozza a szívizmot. S

úlyos esetben a legmagasabb szintű orvosi segítség is kevés lehet a súlyos szövődmények (ritmuszavarok, szívelégtelenség, szívhalál) elkerüléséhez. A szívizom gyulladás komolyságát jelzi, hogy a jelenlegi adataink alapján a sportolói hirtelen szívhalál kb. 10%-áért felelős. Szülők, edzők és sportolók! Gondoljunk mindig arra, hogy betegen ne sportoljunk, és ne engedjünk a ránk bízottakat sem sportolni, mert annak súlyos következményei lehetnek.