Szolgálatatásaink

Szűrővizsgálatok

Panaszmentes személyeknél javasolt vizsgálatok

Rizikó esetén

Panaszmentes személyek esetében akkor javasolt kardiológiai szűrővizsgálaton részt venni, ha valamilyen rizikó fennáll.

Rizikónak számítanak:

Családi előzmény (egyenes ági rokonok között hirtelen szívhalál, vagy korai életkorban szívinfarktus, vagy stroke), előző szívinfarktus, stroke, vagy érbetegség, 50 év feletti életkor, dohányzás, túlsúly (BMI 25 feletti), emelkedett nyugalmi vérnyomás (140/90 Hgmm felett), emelkedett koleszterin szint (összes, vagy LDL koleszterin, vagy csökkent HDL), mozgásszegény életmód, cukorbetegség, veseelégtelenség. Ugyancsak felmerül fokozott rizikó nőknél menopauzát követően, valamint férfiaknál potenciazavar esetén.

Kardiológiai szűrővizsgálat
Kardiológiai szűrővizsgálatok

Mire számíthatsz, ha szűrővizsgálatra jössz?

Kardiológiai szűrővizsgálatok

A kardiológiai szűrővizsgálat alapvetően a páciens rizikójának meghatározásával kezdődik, majd nyugalmi szívvizsgálatokból áll: EKG vizsgálat, trans-thoracalis szívultrahang vizsgálat, brachialis vérnyomás mérése.

Ezt követően a szakorvos értékeli a vizsgálatok eredményeit és azok alapján meghatározza a személyre szabott kardiológiai rizikót. Szükség esetén javaslatot tesz további kivizsgálásra.

Fontos, hogy szűrővizsgálati céllal terheléses EKG vizsgálatot nem végzünk, hiszen azt csak az egyén alapos nyugalmi vizsgálatainak eredményét megismerve szabad elvégezni!

További szolgáltatásaink

Más vizsgálatra lenne szükséged?

Kardiológia

Panaszos pácienseink célzott szívvizsgálatait végezzük és terápiát állítunk be.

Sportkardiológia

Sportolók célzott vizsgálataival célunk a hirtelen szívhalál megelőzése és a sportszív vizsgálata.

Teljesítménydiagnosztika

Teljesítmény diagnosztika

Aktuális sportteljesítmény mérését végezzük és összehasonlítjuk az adott sportág elvárható értékeivel.

Bejelentkezés sportkardiológiára​

Tisztelt Páciensünk! Kérjük, hogy az orvosi vizsgálatok hatékonyabbá tétele céljából, ha lehetőséged van rá, akkor az alábbi kérdőívet (Anamnézis lap) töltsd ki és hozd magaddal a klinikára. Köszönjük.

Anamnézis lap